BOOK TIPS ( recenzie )

Dnes som si pre vás pripravila rovno dve recenzie na knihy tak dúfam, že vás aspoň jedna zaujme a inšpirujem vás, aby ste cez dlhé zimné večeri čítali a nie pozerali stále o telky kde nič nejde.

Autor: Sarah Dessenová
Vydavateľstvo
 COOBOO
Rok vydania: 2013

DEJ / ANOTACIA :
Macy má pred sebou celé leto, no takmer všetok čas strávi bez svojho priateľa Jamesona nudnou prácou v knižnici a učením sa na skúšky. Ale niekedy sa udejú neočakávané veci – ako napríklad stretnutie s Wesom a jeho zábavnou partiou priateľov. Alebo projekt jej sestry na renováciu zanedbaného plážového domu, ktorý v nej a v jej matke prebúdza hlboko pochované spomienky na bolestnú stratu Macinho otca. Keď Macy stretne niekoho ako je Wes – chalana s minulosťou a udivujúcim umeleckým talentom – jej život už nie je ako predtým. A tak začína uvažovať o tom, či je naozaj lepšie ostať uzavretá, tak ako si až doposiaľ myslela, alebo sa odhodlať vyjsť zo svojej ulity...
HLAVNE POSTAVY:

V tejto knihe sa stretneme so vzornou Macy, ktorá ma na prvom mieste povinnosti a jej priateľa Jamesa. James je vzorný tak trochu prehnaný perfekcionista, ktorý berie všetko vážne a nemyslí na zábavu. Najlepšie na tom je, že to isté očakáva aj od Macy, ktorá sa bez rozmýšľania podriaďuje. Všetko sa to zmení cez prázdniny keď James odchádza a Macy má prácu v knižnici na ktorej Jamesovi veľmi záleží.  Všetko sa však otočí, keď Macy spozná Wesa a jeho priateľov. Macy si pomaly začína uvedomovať, že nežije na plno a začne spoznávať svoje stránky o ktorých nevedela. Ja naozaj fascinujúce pozorovať túto zmenu. Okrem Macy a Wesa sa stretneme s rôznymi zaujímavými charaktermi ako je napríklad Kristy, Delia – ktorá je opak Macynej mami, Caroline a kopu ďalších.
FORMA:
Kniha je písaná z pohľadu Macy a je písaná naozaj dokonalo ako to už pri knižkách od Sary býva.

LASKA:

Toto je typický young adult román. Ale predsa len to nie je presladený brak. Láska tu naozaj je ale viac menej spoznávame charaktery a pozorujeme ako sa pomaly zbližujú. Vzťah Macy a Wesa je naozaj pekný a všetkým to je viac menej jasné ako to skončí ale Sarah vás bude držať v napätí do poslednej chvíľe, takže nikdy nevieš.

AKCIA:
Skôr nie ako áno.

CELKOVE HODNOTENIE:
Toto je moja druhá kniha od tejto autorky a rovnako ako pri prvej ani pri druhej nemám poriadne čo vytknúť. Sarah vie naozaj príbeh prepracovať a nezameriava sa len na hlavné postavy. Pekne premysli osudu všetkým postavám a potom ich čarovnými nitkami posplieta, že nakoniec dostanete krásny prepracovaný príbeh od ktorého sa nebudete vedieť odpútať. Tejto knihe by som dala päť bodov z piatich bez rozmýšľania

Pokiaľ vás kniha zaujala objednajte si ju tu

Autor: Starcante
Vydavateľstvo
 XYZ
Rok vydania: 2013

DEJ / ANOTACIA :
Nezpochybnitelný šarm, nekonečná krása a neodmítnutelná touha a svádění k hříchu – to je divoká Paříž i její divoká obyvatelka Sexie. Užívá si všeho, co se jí nabízí, a nabírá si plnými doušky. Své lechtivé zážitky pak stejně vášnivě, jako je prožívá, i popisuje…

Na túto knihu napíšem recenziu bez rozdelení na časti, pretože myslím, že to tak bude jednoduchšie. Túto knižku som si zvolila viac-menej zo zvedavosti. Zaujal ma názov a aj anotácia. Čakala som príbeh o žene, ktorá žije v Paríži a má rada sex. Čo som dostala?
Knihu o žene, ktorá žije v Paríži a má rada sex ale kde je ten príbeh? Je to zaujímavé dielo v ktorom som našla všetko len nie príbeh. Každá kapitola mi pripadala ako samostatná poviedka o Sexie a jej novom sexuálnom partnerovi. Pokiaľ považujete 50 odtieňov za silnú erotickú literatúru  tak oproti tejto útlej knižke sa môže naozaj schovať. Kniha je však písaná dobrým štýlom a je ľahko čitateľná aj keď niektoré scény sa mi zdali prehnané. Nehodnotím ju však úplne zle. Čítala som aj oveľa slabšie knihy ako táto. Pokiaľ máte chuť na naozaj pikantnú literatúru tak určite siahnite práve po tejto útlej knižke. Nebudete sklamané. Ja jej dávam tri body z piatich
J

Za poskytnutie recenzného výtlačkov srdečne ďakujem vydavateľstvu Albatros Media.  J