Lauren Kate - Slza (recenzia)

pondelok 28. júla 2014

Ahojte! :)
Dnes som si pre vás po dlhej dobe pripravila recenziu. A myslím, žeby ste mali spozornieť, pretože táto kniha si to zaslúži.

Autor: Lauren Kate
Vydavateľstvo: YOLi
Rok vydania: 2014

Sedemnásťročná Eureka má za sebou krutú skúsenosť. Auto, ktorým sa spolu s mamou viezie po Sedemmíľovom moste na letisko v Miami, zmietne obrovská vlna do mora. Mama zahynie, Eureka sa vracia do života s ranami na duši i na tele. Nedarí sa jej včleniť do otcovej novej rodiny, po pokuse o samovraždu odmieta pomoc psychologičky, zanevrie aj na cezpoľný beh, ktorý predtým mala veľmi rada. Zo smútku ju vytrhne stretnutie s Anderom, tajomným chlapcom, ktorý sa objavuje v tých najnečakanejších chvíľach. A keď si Eureka prevezme dedičstvo po mame – medailón s lapisom lazuli, hromový kameň a knihu napísanú nezrozumiteľným jazykom –, začnú sa okolo nej diať čudné veci. Čoraz väčšmi sa presviedča, že matkina smrť nebola náhodná. Ale čo znamená varovanie, že nikdy nesmie vyroniť jedinú slzu?

Podľa anotácie vám môže celý príbeh pripadať ako jedno veľké klišé. Tajomný chlapec, ktorý pozoruje dievča, ktoré o tom nevie. Potom bude objavovať vo chvíľach kedy ho bude najviac potrebovať a tak dalej. Ale pozor nenechajte sa oklamať anotáciou.
Slza vo mne prebudila toľko emócii, že neviem kde začať. Príbeh začína tragicky. Nič netušiaca Eureka sedí v aute so svojou mamou. Ani jedna z nich netuší, že o chvíľku sa stane tragická nehoda, ktorá ich navždy rozdelí. Eureka sa preberie v nemocnici a to je posledné na čo si pamätá. Ona prežila a jej mama nie. Prečo ona prežila a mama nie? Ako vlastne mohla prežiť takú nehodu? Cíti sa opustene a sama.

Lauren je moja jedna z mojich obľúbených autoriek. Pokiaľ ste od nej nečítali jej sériu Padlý anjeli tak by ste to mali napraviť a poobzerať sa aj po týchto knížkach. Čitala som od nej všetky knihy a preto som sa na túto tešila ešte viac. Lauren dokázala, že sa v písaní zlepšila a trúfam si povedať, že táto knižná séria má potenciál byť ešte lepšia ako prvá.

Eureka je dievča, ktoré nikdy neplače. Vďaka tomu pôsobí na svoje okolie bezcitne a ľudia si myslia, že ju smrť jej matky nezobrala. Mýlia sa. Eureka sa pomaly uzatvára do seba. Má iba svojho otca, nevlastnú otravnú matku Rhodu, dvojčatá, kamarátku Cat a najlepšieho kamaráta Brooksa. Potom na scénu prichádza Ander a Eureka sa snaží prísť na to kto to je a nerozumie tomu čo cíti keď je s ním.

Priznám sa, že keď som knihu začala čítať čakala som, že ma v ničom neprekvapí. Ako som už  na začiatku spomínala myslela som si, že ide o príbeh v ktorom ma nemôže nič zaskočiť. Ale zaskočilo a poriadne. Príbeh je v podstate nepredvídateľný a keď už si myslíte, že viete správanie niektorých postáv ako tak odhadnúť, zistíte, že ste sa kruto splietli a ostanete prekvapený. Ja sama som občas len tak  pozerala na stránky a rozmýšľala či to čo som si prečítala sa naozaj stalo.

Postavy v tejto knihe mi neuveriteľne sadli. Nenašla som ani jednu postavu, ktorú by som si niečím neobľúbila. Dokonca aj Eurekina nevlastná matka má niečo do seba. Prvý krát sa mi však stalo, že mi chýbala postava, ktorá na začiatku zomrela. Lauren dala Eurekinej mame Diane naozaj potenciál a rovnako ako Eureke aj vám bude ľúto, že neviete o Diane viacej.

Celkovo túto knihu hodnotím ako veľmi príjemnú oddychovku so zaujímavým námetom, s akciou a samozrejme s láskou. Počas čítania tejto knihy sa budete cítiť akokeby ste mali neskrotiteľný oceán priamo na dosah. Autorkin štýl písania sa zlepšil a zatiahne vás do deju a už vás z neho nepustí. Je to veľmi sľubný začiatok originálnej fantasy série a myslím, že by ste si ho nemali nechať ujsť!

Pokiaľ vás recenzia zaujala knihu si môžete objednať napríklad aj tu. ( je tam akcia do 15.8.)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu ikar.