RECENZIA: MILUJEM TVOJE LŽI

sobota 30. júna 2018

Katarína nájde po smrti starej mamy v zaprášenom kufri list od otca, ktorého nikdy nepoznala. Rozhodne sa od základov zmeniť svoj dovtedajší život. Verí, že stretnutie s otcom konečne zlomí jej neradostný osud. Boris Klen ju pozve na večierok, kde chce dcéru predstaviť snobskej rodine a niektorým vybraným spolupracovníkom. Všetko však dopadne inak, ako si Katarína vysnívala. Kto má záujem na tom, aby dievča navždy zmizlo zo života úspečného podnikateľa? Jeho manželka Klaudia, dcéra Lujza alebo ktosi tretí? A akú úlohu v hre o Katarínin život zohráva Zlatica Vitarovićová?

Toto bola prvá kniha od tejto autorky po ktorej som siahla. Preto som sa rozhodla, že by bolo fér aby sa s autorkou trochu "zoznámila" pred čítaním tejto knihy. Dozvedela som sa, že píše hlavne o medziľudských a povrchnostiach dnešnej doby. Presne to aj nájdeme v jej najnovšom románe Milujem tvoje lži. Román je plný postáv, ktorých dejové línie sú popreplietané spôsobom, ktorý nedáva zmysel ale nakoniec všetko do seba zapadne. To mám ja osobne na knihách najradšej.

Príbeh ma zaujal a čítal sa pomerne rýchlo. Boli tam veselé ale aj smutné momenty. Miestami však až príliš predvídateľné, pretože postava „zlej machochy“rozmaznanej nevlastnej sestry boli vykreslené presne ako tie klišé postavy, ktorých správanie viete odhadnúť. Jednoduchšie :  zlá machocha sa správala presne tak ako si predstavíte týmto pojmom a nevlastná sestra detto. Chýbal mi tam hlbší príbeh týchto postáv. Nejaký náznak, že je v nich aj niečo dobré alebo prečo sú také aké sú?

Kniha bola písaní občas chaotický ale oceňujem zaujímavú zápletku a dejovú líniu. Čiže ak hľadáte jednoduchšie čítanie k vode, ktoré váš však udrží v strehu a nebude to presladený román, určite siahnite po knihe Milujem tvoje lži ktorú kúpite tu.